
I dag är det naturligt att beställa varor med mobilen och signera avtal med en app. Det som förr kunde upplevas som bökigt och tidskrävande går nu med andra ord snabbt och smidigt. På samma sätt fungerar en digital underhållsplan i en BRF. Nu är det nämligen enkelt för styrelser att få full fastighetsöverblick, total kostnadskontroll och tid över till annat som rör föreningen. I den här artikel förklarar vi hur det går till.
Långsiktigt underhåll ska vara enkelt
Vad behöver renoveras och när? Hur gör vi med underhåll och besiktningar? Och vad kommer kalaset att landa på den här gången? Stora frågor, som ofta behöver snabba svar och alltid kräver god kommunikation. Därför är det viktigt att ha en underhållsplan där styrelsemedlemmarna tydligt och direkt kan se vilka åtgärder som är aktuella, när dessa bör ske, av vem och till vilket pris. Med hjälp av en digital underhållsplan är detta enkelt. Här kan man tryggt förlita sig på smarta funktioner och vyer som pedagogiskt presenterar beslutsunderlag, historik och viktiga nyckeltal. Dessutom slipper man den tidskrävande administration som annars förknippas med utskrivna papper i förlegade pärmar. Det gör det lätt för styrelsen att arbeta både effektivt och proaktivt.
Rätt hjälp är A och O
Med hjälp av modern teknik blir vardagen smidigare. Men, det räcker inte att bara köpa en digital underhållsplan. För att er styrelse ska få ut det bästa och mesta av dagens nya teknik krävs en erfaren och nytänkande leverantör som kan BRF:er och som förstår er vardag. Därför finns vi. Besiktningsföretaget är ett rikstäckande företag som hjälper styrelser att bättre agera, planera och budgetera för sina fastigheters framtid. Kort sagt, med oss och vår digitala underhållsplan kan ni enkelt att stärka er BRF. Nyfiken? Vi är bara ett samtal bort och berättar gärna mer om hur vi kan hjälpa till att förbättra och förenkla för just er styrelse. Boka ett kostnadsfritt konsultationsmöte i dag.